Hem LjudHörlurar Test: Hyper X Cloud III

Test: Hyper X Cloud III

I min mening så finns det två riktigt viktiga punkter som ett par gaming-hörlurar ska uppfylla: För det första så ska de vara bekväma att bära under lång tid och för det andra så ska de ha bra ljud. Direkt när jag öppnar kartongen och plockar ur nya Cloud III-gaming-hörlurarna från HyperX så slås jag av hur lätta de är, men i samma andetag gedigna.

När jag sedan sätter på mig dem så sitter de helt makalöst skönt! De är lätta, kuddarna är bekväma och andas så även efter att jag har haft dem på mig i flera timmar så känns de varken varma eller svettiga. Ett annat problem som jag brukar ha med over-ear hörlurar är att de är konstruerade för människor med mindre huvud än vad jag har och därmed så klämmer de och gör ont till slut. Så är inte fallet med Cloud III från Hyper X.

Mikrofonen är avtagbar och när den är inkopplad så finns det en smidig knapp där du lätt kan stänga av och på. Micken går att vrida och vända så att den sitter perfekt, oavsett ansiktsform eller storlek. Volymreglaget sitter lättillgängligt på motsatta sidan. HyperX Cloud III har verkligen prickat in full pott i fråga om bekvämlighet – men då återstår: frågan hur är ljudet?

Jo då, tackar som frågar. Jag börjar med att koppla dem till datorn och testar dem att spela lite The Last of Us då det är ett spel där jag vet exakt hur allt låter. Nu kan jag även använda DTS X Spatial Audio vilket är ett enormt plus. Surround-känslan är total och det är inte svårt att höra vart nästa fiende som smyger sig på mig är. Allt är kristallklart; från dialog till omgivning och specialeffekter men det jag saknar är lite mer kraftfull bas. Det är inte uselt med bas men den är inte så starkt som jag hade hoppats på. Det verkar även vara ett ganska stort motstånd i hörlurarna för volymen in blir ganska låg även om jag vrider upp ljudet till max på själva hörluren. Vill du ha högre ljud så får du ändra i inställningarna i spelet.

Jag provade även att koppla in dem till Playstation 5, Nintendo Switch och Xbox Series S men på alla tre så upplevde jag samma sak: att det var ganska lågt ljud. När jag väl vred upp ljudet i själva spelet så finns det inga som helst problem med ljudbilden, förutom då att basen fortfarande var lite klen.

Micken är sanslöst bra och jag testade den genom att ringa en vän via mobilen. Det var inga problem att höra mig även fast jag satt på ett bullrigt café.

Sammanfattningsvis så vill jag varmt rekommendera Cloud III från HyperX, för dessa lurar är helt klart de mest bekväma och lätthanterliga gaming-hörlurar jag någonsin har använt. Ljudet är riktigt bra och att basen inte riktigt når till min preferens blir en petitess i sammanhanget.

HyperX skickade testexemplar för denna recension. Utskickare av material har inget redaktionellt inflytande på våra tester.