Hem SpelPC Recension: Redeemer – Enhanced Edition

Recension: Redeemer – Enhanced Edition

Vad gör du när horder av välbeväpnade fiender attackerar dig? Du plockar upp en yxa och slår tillbaka givetvis! Redeemer: Enhanced Edition är ett till i raden av nygjorda retro-spel på marknaden.

Redeemer: Enhanced edition - Screenshot - Xbox one

Den isometriska vyn ger oss tydlig överblick av slagfältet och det råder egentligen aldrig några tvivel om vart man ska gå. Står det ett gäng fiender i vägen så går du åt rätt håll. Kontrollerna är enkla och snabba att lära sig. Primärt så använder du melee-vapen, men du plockar även upp pistoler och gevär under spelets gång. Animationerna är blodiga och riktigt brutala och det finns verkligen en morbid tillfredställelse i att blåsa skallen av en fiende med ditt hagelgevär. Din avatar gör även ibland special moves såsom att dunka en fiende in i väggen eller spetsa honom på närliggande spikar.

Det finns en story, men det är mest för att det ska finnas någon sorts anledning till din killing-spree. Mellansekvenserna är snygga, men rätt så enkelt gjorda med stillbilder. Redeemer hade release redan 2017 så det här är den uppdaterade versionen. Då jag inte spelat originalet så kan jag inte avgöra exakt vad det är som är annorlunda. Grafiken är fin och välgjord och rörelserna är smidiga och snygga. Finns inga problem i ljud och grafik vad jag kunde uppleva.

Redeemer: Enhanced Edition är verkligen inte ett djupt spel, men det är vansinnigt lätt att plocka upp och spela och i kortare doser är det djävulskt underhållande. Styrkan med Redeemer: Enhanced Edition blir dock även dess akilleshäl, för hur kul det än är att mosa våg efter våg av fiender så finns det inte finns några större mål eller egentlig utveckling, så spelet blir till slut lite enahanda.

Men, då det ändå är roligt, fartfyllt och som sagt ganska tillfredställande att bara få krossa allt motstånd så vill jag ändå rekommendera Redeemer: Enhanced Edition. Det är en hel del underhållning för en ändå hyfsat liten penning.