Hem Film & TVBlu-ray Recension: No Hard Feelings

Recension: No Hard Feelings

I No Hard Feelings får vi möta Maddie (Jennifer Lawrence) som är en ganska slarvig über-chaufför. En morgon beslagtas hennes bil och hon är nu i desperat behov av en ny. Av en slump hittar hon en annons; ett par rika föräldrar söker någon som vill dejta deras son. I potten finns en bil och Maddie är så pass desperat att hon svarar på annonsen. Nu är bara problemet att den rike sonen Percy (Andrew Barth Feldman) är allt annat än en social person och att försöka dejta honom kommer bli mycket svårare än vad Maddie någonsin hade trott.

No Hard Feelings har helt klart en del nya grepp som jag inte sett i alla tusen olika versioner av samma tema. Jennifer Lawrence är galet kul som Maddie och filmens behållning är verkligen hennes samspel med Andrew Barth Feldman. Filmen tar även ut svängarna mer än vad jag var beredd på och det finns en scen på en strand som är en av de roligaste och galnaste sekvenser jag har sett.

No Hard Feelings är både nyskapande på sätt och vis men ger även en härlig flashback till det som var bra med gamla filmer från 80- och 90-talet. Filmen klockar in på en bit under två timmar och det är skönt med filmer som inte är så galet långa. Problemet är bara att jag känner ändå att filmen drar ut lite för långt mot slutet, vilket blir onödigt klyschigt. Det är synd för filmskaparna började så bra och det finns till och med scener med lite emotionellt djup som kändes uppfriskande.

Blu-ray-utgåvan uppvisar fin bild med skarpa färger och bra svärta. Det finns inga tecken på komprimering och bilden känns stadig rakt igenom. Ljudet finns endast i 5.1 DTS Master Audio men det är ändå fullgott för den här typen av film. Dialogen går fram fint och när det är musik så fyller det ut rummet på ett behagligt sätt. Det finns även en hel del extramaterial och en galet kul blooper-reel.

Sammanfattningsvis så vill jag rekommendera No Hard Feelings för jag skrattade faktiskt rakt ut flera gånger och även om filmen faller något mot slutet så är ändå helhetsupplevelsen väldigt underhållande.

SF Studios skickade recensionsexemplar för detta test. Utskickare av material har inget redaktionellt inflytande på våra tester, utan vi skriver alltid oberoende med er läsare och konsumenter i fokus.