Hem SpelPC Recension: Missile Command – Recharged

Recension: Missile Command – Recharged

Försvara städerna mot bombanfall och flygande tefat; du har inte många sekunder på dig att stoppa det evigt fallande regnet av bomber. Missile Command: Recharged har fått en ansiktslyftning i jämförelse med originalet (som kom 1980), men spelkänslan är densamma och bara-en-gång-till-faktorn är skyhög. Du kan tävla mot andra online och det finns olika uppdrag att genomföra. Skulle inte det räcka så finns även olika modifieringar, som du kan anpassa inför varje spelomgång.

Atari har en rik spelkatalog och det är extra kul att se dessa klassiska spel få ett ansiktslyft och ta plats på en modern konsol. Precis som med Gravitar: Recharged, som släpptes i somras, har Missile Command: Recharged fått en mycket smakfull förbättring. Grafiken är ren och retro, men känns samtidigt modern. Ljudet är uppdaterat, men ger ändå samma vibe som originalet. Riktigt kul och snyggt.

Missile Command: Recharged är precis som originalet – riktigt svårt och stressigt. Det är verkligen en utmaning att hålla städerna vid liv. Problemet är att det faktiskt blir ännu svårare med handkontroll, för du blir inte på långa vägar lika snabb och exakt som när du kör med mus. Det leder till lite extra frustration. Till skillnad mot originalet så kan du även göra olika uppdrag och utmaningar som ger extra poäng. Sedan kan du mäta dig med andra Missile Command: Recharged-spelare online.

Sammanfattningsvis så kan jag inget annat än att varmt rekommendera Missile Command: Recharged för det är kul, det är snabbt och det kostar mindre än en lunch idag ute på stan. Handkontroll-problemet går att övervinna med en del träning och sen är det bara att kämpa på i zonen!

Atari Recharged skickade recensionskod för detta test. Utskickare av material har inget redaktionellt inflytande på våra tester.