Hem SpelPC Recension: Dr. Fetus’ Mean Meat Machine

Recension: Dr. Fetus’ Mean Meat Machine

Dr. Fetus’ Mean Meat Machine utspelar sig direkt efter händelserna i Super Meat Boy Forever och vi får nu följa skurken Dr Fetus’ i hans kamp att hitta den perfekta Meat Boy klonen. En uppgift som är allt annan än enkel och det finns många utmaningar som klonerna måste klara av för att kunna komma vidare till nästa sektion. De usla klonerna förstörs och de som är bättre klarar sig vidare. Dr Fetus’ lämnar inget åt slumpen så utmaningen är stor och belöningen är ännu större.

Dr. Fetus’ Mean Meat Machine är inte ett plattformsspel som Super Meat Boy Forever är utan det liknar istället mer det klassiska Dr. Mario spelet till Gameboy. Fyra varelser av samma färg och form måste placeras tillsammans för att de ska komma vidare men det är allt annat än lätt för varje bana är proppfull av fällor, knivblad och andra vassa otäcka saker som dödar klonerna innan de hinner komma på plats.

Precis som Super Meat Boy Forever så har Dr. Fetus’ Mean Meat Machine härligt vrickad humor och kul mellansekvenser. Spel-mekaniken är enkel att lära sig och till en början är det väldigt lätt men svårighets-kurvan är extremt brant och väldigt tidigt blir det irriterande svårt. Laddtider obefintliga så mindre än en sekund senare så är du igång igen men när man har dött på samma ställe över 30 gånger så börjar det till slut tära på ens tålamod.

Dr. Fetus’ Mean Meat Machine är ändå värd en rekommendation, dels för att spelet kostar mindre än en måltid på ett billigt lunch-hak och dels för att hur det än är så är det här en spelserie som ska vara utmanande. Sötman att äntligen komma vidare från en riktigt svår bana är svårslagen så spelets nackdel är även dess storhet.

Thunderful Games skickade recensionskod för detta test. Utskickare av material har inget redaktionellt inflytande på våra tester.