Hem SpelPC Recension: Filthy Animals – Heist Simulator

Recension: Filthy Animals – Heist Simulator

I Filthy Animals: Heist Simulator så får vi möta det kriminella geniet Tony som har skapat ett gäng mer eller mindre misslyckade djur-mutanter som gör allt han ber om. Välj en av fyra varelser och sedan är det dags att genomföra en kupp. Brottsplatserna är allt ifrån banker till militärbaser och det blir svårare ju längre spelet pågår. Samla pengar, käka tacos och hitta dolda tillgångar. Spela själv eller i co-op läge med andra i soffan eller online. Det finns åtta kapitel och 21 stycken banor att upptäcka.

Filthy Animals: Heist Simulator - Foto: ©2023 - Green Man Gaming - The train mission

Filthy Animals: Heist Simulator har en härligt färgglad och kul grafik med massor av detaljer. Spelet har även en skön humor som genomsyrar hela upplevelsen.

Filthy Animals: Heist Simulator - Foto: ©2023 - Green Man Gaming - Get into that gate

Spel-mekaniken är utvecklad för att vara avig för att det ska bli extra roligt när du kör huvudet rakt ner i golvet för att plocka upp något. Det du plockar upp svingar åt alla håll och slår ned saker runt omkring dig. Det ser kul ut men det är inte så kul att spela. Att plocka upp saker och sedan släppa dem är olika knapptryckningar och det är inte alltid helt lätt att plocka upp det jag vill ha utan jag får med mig en stol istället. Så det blir tillslut väldigt enerverande att den muterade apan inte tar sig dit jag vill eller plockar upp det jag vill utan att den istället ramlar för tvåhundrade femtionde gången…

Filthy Animals: Heist Simulator - Foto: ©2023 - Green Man Gaming - Fireball mayhem

Fast med det sagt så händer det något när jag spelar Filthy Animals: Heist Simulator tillsammans med andra, för nu blir figurernas klumpighet riktigt roligt och det kaos som utbryter adderar till upplevelsen. Det blir helt enkelt helt galet kul i co-op läget. Ett perfekt partyspel!

Filthy Animals: Heist Simulator - Foto: ©2023 - Green Man Gaming - Office hours

Sammanfattningsvis så är Filthy Animals: Heist Simulator inte så kul att spela ensam för då blir det mest frustrerande och irriterande men när man istället spelar det ihop med andra så blir det faktiskt vansinnigt kul. Så jag känner inte att jag kan ge spelet en rekommendation då det inte är kul i en-spelar-läget men som sagt tillsammans med andra blir det något helt annat!

Green man Gaming  skickade recensionskod för detta test. Utskickare av material har inget redaktionellt inflytande på våra tester.