Hem SpelPC Recension: Drake Hollow

Recension: Drake Hollow

Premissen är enkel: Din avatar är en helt vanlig tonåring, med helt vanliga problem ända tills den dag då du hamnar i Drake Hollow – och står öga mot öga med horder av fiender. Du måste försvara de otrolig söta grönsaksvarelserna, som är helt hjälplösa, mot ondskan utanför. Kapa ned träd och samla allt du hittar för att bygga hus, sängar och allt annat som kan behövas medan du bekämpar motståndarna.

Drake Hollow - The Molasses Flood - screenshot Xbox one 4k - copyright 2020

Jag vet inte riktigt när denna skiftning i spelvärlden skedde, när spel liksom slutade vara avkoppling och blev mer som ett jobb. Det är ett konstant underhåll som måste ske i Drake Hollow för att dina små, grönsakspolare ska må bra. Det finns tre stycken tabeller som visar om de har mat, underhållning och sovplats. Ditt jobb är att fixa allt detta och serva dem samtidigt som du däremellan ska du slåss med fiender som vill attackera dem. Det här är verkligen ett heltidsjobb.

Personligen blir jag mest stressad av den här typen av spel, jag vill ju sätta mig ned och ha kul än stund – inte känna ångest och press över att jag inte samlat tillräckligt med vass och träplankor så att jag kan bygga en säng till min talande palsternacka..

Grafiken är i spelet är fin, men enkel och kartan är stor med massor att undersöka. Ljuseffekterna är riktigt snygga och jag rekommenderar verkligen att köra Drake HollowXbox One X i 4K. I början av spelet så måste du samla ihop och få igång ditt läger, innan multiplayer-delen låses upp. Då blir Drake Hollow lite roligare, eftersom du då kan jobba ihop med dina vänner och dela upp uppgifterna.

All work and no play makes Henric a dull boy…

Drake Hollow är i grund och botten ett helt okey spel; det har en bra story, fina miljöer och massor av underhållning för en hyfsat liten peng. Fast du måste gilla den här typen av action och bashanterings-spel för att verkligen digga Drake Hollow. Så betyget blir godkänt, varken mer eller mindre.