Hem SpelMac Recension: Shadows over Loathing

Recension: Shadows over Loathing

Shadows over Loathing utspelar sig i en maffia-värld där vår avatar kommer tillbaka till Ocean City för att besöka sin Farbror Murray. När vi väl är framme, så är Murrays Antikaffär tom och farbrodern är spårlöst borta. Nu måste vi undersöka de olika artefakterna i hans affär för att försöka hitta svaret på vart han har tagit vägen men det är en livsfarlig värld där ute med pussel, uppdrag och streckfigurer så det kommer bli allt annat än lätt att finna svaret på gåtan!

Shadows over Loathing är det andra spelet från Asymmetric som har samma härliga udda och unika stil med ytterst enkel och humoristisk grafik. Har även spelat West of Loathing som utspelar sig i en western värld. Gillar du West of Loathing så kommer du älska Shadows over Loathing. Allt är större, bättre och mer avancerat i fråga om story och game play. Grafiken och flytet är precis på samma sätt som i första spelet.

Jag gillar verkligen Shadows over Loathing, det är kul och lätt att ta till sig men låt inte den enkla grafiken lura dig för spelet blir mer och mer utmanande ju längre in du kommer. Det bygger på samma princip som många andra spel, du hittar saker som du sätter ihop med andra saker som sedan kan ta dig vidare. Du måste vara alert för att hänga med på var du ska härnäst men du måste inte göra allt i rätt ordning. Shadows over Loathing är icke linjärt så du kan göra uppdragen i den ordning du vill.

Jag testade Shadows over LoathingNintendo Switch och det är en riktigt bra kombination. För även om Shadows over Loathing är textbaserad och inte har några inspelade röster så är storleken på texten helt klart lättläst även på den inbyggda skärmen. Det är heller inga problem att se alla olika detaljer i bild. Laddtiderna är obefintliga och därmed blir det här ett kul spel att ha med sig på resan.

Sammanfattningsvis så vill jag varmt rekommendera Shadows over Loathing för att det är kul och annorlunda med massor av överraskningar. Plus att det är perfekt för Nintendo Switch.

Asymmetric skickade recensionskod för detta test. Utskickare av material har inget redaktionellt inflytande på våra tester.