Hem SpelMac Recension: Say No! More

Recension: Say No! More

När jag recenserade Genesis Noir för ett par dagar sesan så beskrev jag det som det mest udda spel jag någonsin har spelat. Men tji fick jag, Say No! More går nästan om och tar den förstaplatsen. Spelet går ut på att du är en praktikant på ett stort kontor och alla kör med dig tills du en dag hittar ett kassettband (Googla vad ett kassettband är, ni ungdomar där ute.) som du sätter i din Freestyle (Googla…) och det visar sig vara ett självhjälp-band som lär dig ett viktigt ord: NEJ!

Pressbild: Thunderful - Say No! More - Copyright 2021 - Character Creator page.
Pressbild: Thunderful – Skapa din egna unika avatar, massor av roliga val!

Beväpnad med många olika versioner av Nej tar du dig genom det ena galna mötet efter det andra. Folk flyger genom väggar av styrkan från dina nej och det finns ingen hejd på uppfinningsrikedomen och humorn i Say No! More. Du kan även köra ”laddade Nej” som är ännu starkare och jag kan ju avslöja att Boss-fighten är verkligen med chefen på kontoret!

Pressbild: Thunderful - Say No! More - Copyright 2021 - In the park!
Pressbild: Thunderful – Sprid kraften av NEJ! till dina kollegor.

Grafiken är underbart 90-tals-kantig och musiken är helt perfekt för att skapa retro-känslan. Alla karaktärer du möter har egna, inspelade röster men jag märker ganska snabbt att det är inte så många olika röstskådespelare för flera förställer sina röster (med varierande resultat).

Pressbild: Thunderful - Say No! More - Copyright 2021 - Scream NO!
Pressbild: Thunderful

Say No! More funkar perfekt till din Nintendo Switch. Allting är tydligt och bra, även i den lilla skärmen och det är inga laddningstider att prata om. Smolket i bägaren är att hur kul det än är att se folk flyga och fara när du skriker Nej åt dem, så inser jag ganska snabbt att det är noll utmaning i själva spelet. Du kan inte dö, du kan inte misslyckas. Du kan inte välja vart du ska gå. Du har en förutbestämd bana och en massa människor ställs i din väg. Men humorn och det vansinniga tempot väger upp dess brister!

Pressbild: Thunderful - Say No! More - Copyright 2021 - Power No!
Pressbild: Thunderful

Sammanfattningsvis så är det här ett av de knasigaste spelen jag har spelat – och även om det inte är någon större spelutmaning (eller rättare sagt ingen alls), så är det en kul avkoppling och det är ju också viktigt när det gäller spel. Så jag vill ändå rekommendera Say No! More, för alla mår bra av att kunna säga nej lite oftare då man nästan jämnt tar på sig alldeles för mycket!