Lek och kreativitet är nyckelorden i LEGOs nya kampanj, Rebuild the World.

Senses.se var på plats i Danmark då LEGO bjöd in kreativa barn och utvalda journalister från hela världen för sitt stora event 2019 Rebuild the World. Det är hisnande att tänka att 65% av våra förskolebarn kommer att ha jobb som vuxna som inte existerar idag… LEGO vill med sitt event understryka kraften av kreativitet och lek. Två saker som vi kan använda för att verkligen få återbygga vår värld.

Att få besöka LEGO House i Billund har alltid varit en dröm för undertecknad och bara att få nöjet att beskåda legoträdet – som sträcker sig från bottenvåningen hela vägen upp till taket var galet imponerande! 6,3 miljoner legobitar består det av. I filmen i nedan finns även en intervju med Aurélien Rouffiange som är chefsdesigner på LEGO Technic och har designat den sanslöst fina Bugatti Chiron-modellen. Så missa inte det i slutet av filmen.

LEGO armprotes event billund 2019
David Aguilar har byggt sig en armprotes av en LEGO-helikopter.

I nedan finner ni även företagets egen film på temat Rebuild the world.