Hem SpelGambling Hur du skapar den perfekta morgonrutinen (guide)

Hur du skapar den perfekta morgonrutinen (guide)

av senses.se

Oavsett vem du är, så är det viktigt att ha en bra morgonrutin. Men varför är det så? Här är de viktigaste skälen: 

  • Din morgonrutin sätter tonen för dagen 
  • Den ger dig möjlighet att förbereda dig fysiskt och mentalt 
  • Ditt fokus ökar 
  • Du blir mer produktiv 

För många människor består morgonrutinen av att vakna, duscha, göra sig i ordning och slutligen gå ut ur huset. Det här är faktiskt väldigt vanligt – men det finns så mycket mer du kan göra för att förbättra din morgonrutin och få den att bli perfekt. 

Om detta har fångat din uppmärksamhet, bra. I den här guiden får du några bra tips om vad du ska göra varje morgon, så läs noga. 

Kontrollera din smartphone 

När väckarklockan börjar ringa är det en bra idé att vända sig om, stänga av den, och sedan kolla sin smartphone i 5-10 minuter. Under natten kan du ha fått e-post, viktiga nyhetsuppdateringar och mycket annat som är värt att uppmärksamma. 

När du har kontrollerat allt viktigt kan du dessutom spela några spel på din smartphone för att få hjärnan på topp. Ett pusselspel är en bra idé, eller kanske ett online casino där du kan spela ett snabbt spel på spelautomater eller blackjack för att ge lite adrenalin till dina förmiddagar. 

Kom dock ihåg att inte använda telefonen för länge, eftersom du måste resa dig upp och röra på dig.  

Drick vatten

Gå sedan ner och ta ett iskallt glas vatten. Detta piggar upp dina sinnen och hjälper dig att återfukta din kropp (kom ihåg att din kropp blir uttorkad under natten). För extra effekt kan du lägga en isbit i vattnet, och några droppar från en citron. Förhoppningsvis kommer du att gilla det.  

Övningar

Ingen morgon är komplett utan motion. Din kropp är ofta spänd på morgonen, så det är en bra idé att sträcka på dig så att du inte fortsätter att känna dig spänd under arbetsdagen. 

Det är bäst att sträcka över- och underarmarna, ryggen och nacken (eftersom dessa är vanliga problemområden för vuxna). 

Planera din dag 

På jobbet har du förmodligen många uppgifter som måste utföras, så du bör ta ett anteckningsblock och en penna (eller din smartphone) och skriva ner en strukturerad plan för vilka uppgifter du ska ta itu med (och i vilken ordning). På så sätt kommer du inte till jobbet i ett förvirrat tillstånd utan att veta vad du ska göra. 

Även om planeringen ibland kan vara tråkig, är den alltid fördelaktig. 

Organisera dina tillhörigheter

Du går antagligen inte hemifrån tomhänt. Du kommer att ha din smartphone, plånbok eller handväska, klocka och flera andra saker med dig, så se till att de ligger redo på sängen eller skrivbordet när du gör dig redo att åka. Annars kommer du att springa runt och undra var en viss sak har tagit vägen. 

Äta hälsosamt

Det du äter på morgonen har stor betydelse för hur du känner dig under dagen: det är ett faktum. Försök därför att undvika för mycket socker, till exempel kakor och choklad, eftersom det leder till att du känner dig utbränd och behöver mer socker under dagen. Välj istället att äta frukt, havre och liknande. Visst, de kanske inte är lika goda, men de är mycket hälsosammare. Kolla också in dessa nyttiga frukostrecept

Anta ett positivt tankesätt 

Innan du går ut genom dörren bör du se dig själv i spegeln och ge dig själv några positiva bekräftelser. Säg till dig själv att du kommer att göra bra ifrån dig idag och att ingenting kommer att hindra dig från att nå dina mål. Du kommer att bli förvånad över hur effektivt detta är – och det är ett mycket bättre alternativ än att ägna sig åt negativa tankar. Lycka till!

Missa inte detta

Lämna ett svar

[script_24]

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.