Johan Jureskog kommer med tre nya gourmet-hamburgare till McDonald's

Som alla ni läsare är väl medvetna om så är vi på senses.se stora gourmeter (inte gourmander, det är att man gillar mycket mat, inte just utsökt mat). Alla som haft glädjen att gå förbi och inta ett mål mat på Rolfs Kök i Stockholm – där Jureskog började sin bana som anställd men senare blev delägare – och en av våra favvoställen för kött, AG, vet att mannens namn borgar för kvalitet och en smakupplevelse utöver det vanliga. Jureskog är aktuell med sitt program på TV3 som heter Världens Bästa Burgare, där han drar runt i USA i jakten på den ultimata snabbmaten i gorumetform.

johan jureskog memphis

Trots gnäll från – vågar vi säga avundsjuka konkurrenter? – så fortsätter Jureskog sitt samarbete med snabbmatsjätten McDonald’s, där han redan förra sommaren gav oss flera ”signature burgers”. Som inspiration för hans tre nya burgare står amerikanska syd- och mellanstaterna, där vi får alster som heter Memphis, New Orleans och El Paso. Den geografiskt intresserade kan nog ha en ganska god föraning om vilka smakkombinationer som gömmer sig bakom de städerna. Och vill du får en energisk genomgång av kocken själv så kolla på videon ovan där han berättar om sin burgare Memphis och vad som skiljer svensk och amerikansk bbq.

Videon är en annons från McDonald’s, men texten är vår.