Det sägs att vi blir mindre kreativa på sommaren. Om det är sant eller inte är väl svårt att säga. LA och Kalifornien har kanske världens bästa väder, året runt, och det råder sannerligen ingen brist på kreativitet där. Men visst är det så att vi i Sverige har förhållandevis många, framgångsrika, kreativa entreprenörer sett till befolkning. Steve Angelo från Swedish House Mafia, Björn Ulveaus från ABBA och Notch från Minescraft har alla nämnt den långa, svenska vintern som anledning att vara inomhus och skapa.

Adbobe the living poster

Men nu är det inte vinter, nu är det i allra högsta grad sommar (även om vädret i Sverige inte alltid kan läsa kalendern) och Adobe uppmanar och utmanar dig att vara kreativ. Spontant. Deras förra prank-video visades 21 miljoner gånger förra sommaren och nu vill man slå det med sin nya kampanj: The Living Poster – a random act of creativity. Kolla in vad svenske Photoshop-konstnären Erik Johansson lyckats med i sin idé som innehåller en skådis, en greenscreen-duk och många förvånade ansikten.

#CreateNow